en
en

Žvelgti į Barbarą Hammer, amerikiečių eksperimentinio kino legendą, – tai nerti į vizualią intymumo archeologiją, tyrusią tapatybes, kūnus, seksualumą ir istorijas, glūdinčias tarp šių įelektrintų vardiklių. Gausi B. Hammer filmografija aprėpia 7-ojo dešimtmečio hipių eksperimentus Kalifornijoje, radikalias, kreivas dokumentikas, ironiškas biografijas ir intymius pasakojimus.

B. Hammer išėjo šių metų kovo 16 d., likus dienai iki savojo 80-mečio: paskutinius dvylika gyvenimo metų ji gyveno su vėžio diagnoze – ir apie tai kalbėjo, kūrė bei užsiėmė orios mirties aktyvizmu. Sakau „gyveno su vėžiu“ ne dėl pasyvumo, pasidavimo ligai, o dėl to, kad B. Hammer nesyk pabrėžė, jog militaristinis antivėžio žargonas, pavyzdžiui, „kovoti su vėžiu“, „suspardyti vėžiui užpakalį“, netinkamas jos koegzistencijai su šia liga. Kūnas, kurio malonumų tyrimą ir keliones B. Hammer dokumentavo daugiau nei penkis dešimtmečius, pasirodė kitu rakursu: mamogramomis, tyrimų rezultatais, o liga tapo tyrimų objektu.

Dažnai apie režisieres imama kalbėti joms išėjus – pasipila retrospektyvos, parodos, konferencijos ir leidiniai, – bet B. Hammer garsiai skambėjo dar būdama čia. Kaip „The New Yorker“ publikuotame „Išėjimo interviu“ („Exit Interview“) rašo Masha Gessen, „savo retrospektyvomis Moderniojo meno muziejuje Niujorke ir „Tate Modern“ Londone, šalia kitų institucijų, ji turbūt yra pirma menininkė, įgijusi visuotinį pripažinimą už savo, kaip lesbietės, gyvenimo veiklą – daugiausia apie lesbietes“. B. Hammer šiemet ryškiai figūruoja ir rugsėjo 4–8 d. vyksiančio Vilniaus LGBT* kino festivalio „Kreivės“ programoje. Retrospektyvoje – penki filmai: „Barbara Ward niekada nemirs“ („Barbara Ward Will Never Die“, 1968), „Dyketactics“ (1974), „Superdyke sutinka Madame X“ („Superdyke Meets Madame X“, 1975), „Nitratiniai bučiniai“ („Nitrate kisses“, 1992) ir „Švelnios fikcijos“ („Tender Fictions“, 1996). Tai pirmoji B. Hammer dedikuota filmų programa Lietuvoje.

Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestas. Vestibulum tortor quam, feugiat vitae, ultricies eget, tempor sit amet, ante. Donec eu libero sit amet quam egestas semper. Aenean ultricies mi vitae est. Mauris placerat eleifend leo. Quisque sit amet est et sapien ullamcorper pharetra. Vestibulum erat wisi, condimentum sed, commodo vitae, ornare sit amet, wisi. Aenean fermentum, elit eget tincidunt condimentum, eros ipsum rutrum orci, sagittis tempus lacus enim ac dui. Donec non enim in turpis pulvinar facilisis. Ut felis.

  1. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  2. Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.

Žvelgti į Barbarą Hammer, amerikiečių eksperimentinio kino legendą, – tai nerti į vizualią intymumo archeologiją, tyrusią tapatybes, kūnus, seksualumą ir istorijas, glūdinčias tarp šių įelektrintų vardiklių. Gausi B. Hammer filmografija aprėpia 7-ojo dešimtmečio hipių eksperimentus Kalifornijoje, radikalias, kreivas dokumentikas, ironiškas biografijas ir intymius pasakojimus.

B. Hammer išėjo šių metų kovo 16 d., likus dienai iki savojo 80-mečio: paskutinius dvylika gyvenimo metų ji gyveno su vėžio diagnoze – ir apie tai kalbėjo, kūrė bei užsiėmė orios mirties aktyvizmu. Sakau „gyveno su vėžiu“ ne dėl pasyvumo, pasidavimo ligai, o dėl to, kad B. Hammer nesyk pabrėžė, jog militaristinis antivėžio žargonas, pavyzdžiui, „kovoti su vėžiu“, „suspardyti vėžiui užpakalį“, netinkamas jos koegzistencijai su šia liga. Kūnas, kurio malonumų tyrimą ir keliones B. Hammer dokumentavo daugiau nei penkis dešimtmečius, pasirodė kitu rakursu: mamogramomis, tyrimų rezultatais, o liga tapo tyrimų objektu.